İŞLETME FAKÜLTESİ
Sigortacılık ve Risk Yönetimi Programı
GEAR 213 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
20. Yüzyıl Sanat Akımları ve Sanatçıları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 213
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı 20. yüzyıl sanat akımları hakkında kavramsal bir anlayış geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler farklı sanat akımlarını tanımlayabilecek, her eserin kavramsal yapısı, önemi ve tarzı hakkında temel bilgiler edinecek ve 20. yüzyıldan itibaren seçilen sanat eserlerini inceleyebileceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. İnsanlığın sant yolculuğunun kısa öyküsü. Modernizm’e kapı açan değişimler. | Weston, R. (1996), Modernism, Phaidon Press, s: 8-19, |
2 | 19. Yüzyılın sonları: İzlenimcilik, Ard-İzlenimcilik, Sembolizm, Art Nouveau | Kleiner, Fred, et.al, (2004). Gardner’s Art Through the Ages. Thomson Wadsworth, s. 919-930. |
3 | Kübizm, Primitivizm and Fütürizm | Kleiner, Fred, et.al, (2004). Gardner’s Art Through the Ages. Thomson Wadsworth, s. 959-967. |
4 | Dışavurumculuk, Fovizm | Kleiner, Fred, et.al, (2004). Gardner’s Art Through the Ages. Thomson Wadsworth, s. 919-930. Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag, s. 415-459 |
5 | Bauhaus, Yapısalcılık | Weston, R. (1996), Modernism, Phaidon Press, s: 119-137; Shiner, L. (2001). The Invention of Art. Chicago, The University of Chicago Press. s.246-268. |
6 | Yeni Deneyler: Dada, Süprematizm, Neo-Plastisizm | Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press. s.52-56 Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag. |
7 | Gerçeküstücülük | Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press. s.64-67 Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag. |
8 | Arasınav | |
9 | Gerçekçilik: Toplumsal Gerçekçilik, Mutfak Lavabosu Gerçekçiliği | Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press. |
10 | Soyut Dışavurumculuk | Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press. Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag. |
11 | Pop Art, Op Art, Kavramsal Sanat | Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag. Adorno, W.T., Culture Industry, Routledge Classics “The Schema of Mass Culture” |
12 | Post Modernizm, Feminist Sanat. | Broude, N., Garrard M. D., (1994) The Power of Feminist Art, Thames and Hudson, s. 10-29. |
13 | Canlı Sanat: Yerleştirme Sanatı, Performans Sanatı ve Dans | Videolar |
14 | Çevresel Sanat, Teknoloik Sanat | Invitation to the Gallery s.281-285 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Adorno, W.T., Culture Industry, Routledge Classics. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | https://www.khanacademy.org/ |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
3
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
123
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest