İŞLETME FAKÜLTESİ
Sigortacılık ve Risk Yönetimi Programı
GENS 204 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Psikolojiye Giriş I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GENS 204
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü |
İkinci Yabancı Dil
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Psikoloji alanlarını genel çizgileriyle öğrencilere tanıtmak |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste psikoloji biliminin kuramsal ve uygulamalı alanları genel çizgileri ile öğrencilere tanıtılır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Psikolojiye giriş | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 2-29. |
3 | Psikoloji ile ilgili araştırmalar | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 30-55. |
4 | Sinirbilim ve Davranış | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 56-93. |
5 | Sinirbilim ve Davranış | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 56-93. |
6 | Duyum ve Algı | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 94-137. |
7 | Bilinç Durumları | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 138-175. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ara Sınav Değerlendirmesi/ Öğrenme | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. P. 176-209. |
10 | Bellek | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 210-243. |
11 | Dil ve Biliş | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 244-277. |
12 | Zeka | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 278-307. |
13 | Motivasyon ve Duygu | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 308-341. |
14 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
15 | Final | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda bahsedilen kitap bölümleri ve power point sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Feldman, R. S. (2015). Understanding Psychology. McGraw-Hill. (Twelve Ed.) |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
60
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
24
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
15
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
153
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest