İŞLETME FAKÜLTESİ
Sigortacılık ve Risk Yönetimi Programı
GENS 205 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Doğa Bilimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GENS 205
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders öğrencilere bilim tarihini Eski Yunan filozoflarından 17.yy'daki bilim devrimine kadar tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Doğa bilimlerinin amaçları, yöntemleri, insanlık tarihine ve sosyal hayata olan etkileri, doğa bilimindeki güncel konular bu dersin içeriğinde yer almaktadır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanıtım | |
2 | Sokrat öncesi doğa bilimi filozofları | Lindberg, 1992; Dear, 2001. |
3 | Plato | Lindberg, 1992; Dear, 2001. |
4 | Aristotle | Lindberg, 1992; Dear, 2001. |
5 | Ptolemy, Galen, Eski Yunan filozofları genel tekrarı | Lindberg, 1992; Dear, 2001. |
6 | ARASINAV I | |
7 | Orta Çağda Bilim, Avrupa ve İslam Dünyasında Bilim | Lindberg, 1992; Dear, 2001. |
8 | Vesalius, Harvey | Lindberg, 1992; Dear, 2001. |
9 | Copernicus, Tycho Brahe, Kepler, Galileo | Lindberg, 1992; Dear, 2001. |
10 | Descartes | Lindberg, 1992; Dear, 2001. |
11 | ARASINAV II | |
12 | Newton | Lindberg, 1992; Dear, 2001. |
13 | Newton | Lindberg, 1992; Dear, 2001. |
14 | Genel Tekrar | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
1
|
11
|
11
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
20
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
129
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest