İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • İŞLETME FAKÜLTESİ

    Sigortacılık ve Risk Yönetimi Programı


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim_new/webservice/services/ects/syllabus.php on line 534

    GEAR 216 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Görsel Okuryazarlık
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    GEAR 216
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Servis Dersi
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Soru & Cevap
    Kritik verme
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, görsel sanatlar veya grafik tasarım alanlarında eğitim almayan, ancak çalışmalarında görsel kararlar vermek isteyen öğrencilere bireylerin imajlara ve görsel medyaya etkili bir şekilde erişmek; onları yorumlamak, değerlendirmek, kullanmak ve oluşturmak için sahip olmaları gereken görsel okuryazarlık becerilerini kazandırmak amacıyla tasarlanmıştır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Grafik tasarım öğelerinin temellerini tanımlayabilecektir.
    2Görsel bilgiyi analiz edebilecektir.
    3Yaratıcı tasarım sürecini açıklayabilecektir.
    4Görsel sanat ve tasarım öğeleri ve üslubunu eleştirebilecektir.
    5Grafik tasarım ilkelerinin temellerini projelerinde kullanabilecektir.
    Ders Tanımı Bu dersin amacı, görsel tasarım ilkelerine yeni olan öğrencilere, fikirlerini görsel olarak etkili bir şekilde ifade etmeleri için onlara pratik bilgiler, eleştirel beceriler ve güven kazandırmaktır. Dönem boyunca, bir fikri aktarmak, bir mesajı iletmek ve bir deneyimi etkilemek için mevcut olan birçok araç ve tekniğe genel bir bakış sunularak, bu araç ve teknikler üzerine tartışılmalar ve uygulamalar gerçekleştirilecektir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Dersin Tanıtımı
    2 Görsel okuryazarlık nedir? Nasıl görürüz? Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. Chapter 1
    3 Görselin Dili Sanatın görsel öğeleri 1 Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. Chapter 1,2
    4 Görselin Dili Sanatın görsel öğeleri 2 Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. Chapter 1,2
    5 Duyusal ve algısal görsel okuryazarlık 1 Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. Chapter 3
    6 Duyusal ve algısal görsel okuryazarlık 2 Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. Chapter 3
    7 Reklamcılık Görselleri: Gestalt olarak reklamlar Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: advertising Images: Ads as Gestalts Chapter 6, 7
    8 Ara Sınav
    9 Görsel İletişimin İlkeleri 2 Robin Landa, Advertising by design: creating visual communications with graphic impact. Chapter 7, 8
    10 Tipografi Robin Landa, Advertising by design: creating visual communications with graphic impact. Chapter 7, 8, 9
    11 Kompozisyon ve yerleşim Robin Landa, Advertising by design: creating visual communications with graphic impact. Chapter 7, 8, 9
    12 Marka ve Markalama 1 Alina Wheeler, Designing brand identity: an essential guide for the entire branding, Chapter 1-2
    13 Marka ve Markalama 2 Alina Wheeler, Designing brand identity: an essential guide for the entire branding, Chapter 3-4.
    14 Görsel okuryazarlık Dönemin gözden geçirilmesi
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Alina Wheeler, (2009) Designing brand identity: an essential guide for the entire branding  ISBN-ISSN

    978-0-470-40142-2.

    Anne Marie Seward Barry, (1997) Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. ISBN-ISSN

    0-7914-3436-2

    Robin Landa(2004), Advertising by design: creating visual communications with graphic impact ISBN 0-471-42897-3 

    Robin Landa(2010) Advertising by design: Generating and Designing Creative Ideas Across Media 2nd edition ISBN 978-0-470-36268-6 

    Judith Wilde ; Richard Wilde (1991) Visual literacy: a conceptual approach to graphic problem solving. ISBN-ISSN

    0-8230-5620-1.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Andrew Faulkner (2018) Adobe Photoshop CC Classroom in a Book. ISBN-13: 978-0135261781.

    Bob Gill (2003). Graphic Design as a Second Language. Images Publishing Group. ISBN-13: 978-1920744397.

    Catharine Slade-Brooking (2016), Creating a Brand Identity. Laurence King. ISBN-13: 978-1780675626

    Ellen Lupton and Jennifer Cole Phillips, (2015). Graphic design. the new basics, Princeton. ISBN-13: 978-1616893323

    Ellen Lupton (2010), Thinking with type: A critical guide for designers, writers, editors and students. PRINCETON ARCHITECTURAL PRESS. ISBN-13:978-1568989693.

    Erik Spiekermann (2002), Stop Stealing Sheep & Find Out How Type Works. Adobe PR. ISBN-13: 978-0201703399

    https://www.colormatters.com/

    Gavin Ambrose, Paul Harris & Nigel Ball (2019), The Fundamentals of Graphic Design. Bloomsbury Visual Arts. ISBN-13: 978-1474269971.

    Richard Poulin (2012) Graphic design and architecture, a 20th century historya guide to type, image, symbol, and visual storytelling in the modern world.  ISBN 1610586336 (electronic bk.)

    Snezana Ristevska Jovanovska (2018) BRAND AND BRANDING STRATEGIES ISSN(Print):1857-8152.

     

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    1
    15
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    40
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    15
    Final Sınavı
    1
    30
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    70
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    30
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    2
    28
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    24
    24
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    15
    15
    Final Sınavı
    1
    35
    35
        Toplam
    150

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim_new/webservice/services/ects/syllabus.php on line 2214
    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin