Dersin Adı |
Osmanlı Döneminden Modern Türkiye'ye Güzel Sanatlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 220
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk günlerinden günümüze Türk görsel Kültür tarihini ortaya koymak; öğrencileri bu tarihin en önemli kavramları, objeleri ve figürleri ile tanıştırmak; Türk kültürü çalışmasına eleştirel bir yaklaşım sunmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, türk kültürünün üç safhasına odaklanacaktır. Pers, Selçuk ve Bizans gibi çeşitli kültürlerden etkilenmeleri gösteren başlangıç döneminden imparatorluğun dağılmasına kadar uzanan Osmanlı dönemi sanatı, geç dönem saray merkezli sanatı da içerecektir. Modernist dönem –Türk izlenimci hareketinin gelişmesinden başlayan, cumhuriyet dönemi boyunca devam eden ve 60’lar ve 70’lerin geç formalizmine kadar uzanan 19. ve 20. Yüzyılların uluslarası üslubunun etkisini sorgulayacaktır. Türkiye’de konsept sanatını, çağdaş sanat kurumlarının gelişimini ve temel çağdaş konuların Türkiye’de bugünkü sanat pratiklerini etkileyen biçimini sorgulayacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş. | |
2 | Ders 1. Orta Asya’da erken Türk sanatının bir değerlendirmesi. Selçuklular ve Rumlar. | Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Turks 600-1600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008 ISBN: 978-903973-56-1 |
3 | Ders 2. Osmanlı kültürü altın çağı. Mimar Sinan. İznik seramikleri. Ders 1’den öğrenci suınumları. | Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Turks 600-1600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008 ISBN: 978-903973-56-1 |
4 | Ders 3. Avrupa etkilerinin başlangıcı. Lale dönemi ve Osmanlı baroğu. Ders 2’den öğrenci sunumları. | The City's Pleasures: Istanbul in the 18th Century. Shirine Hamadeh. University of Washington Press. 2009 ISBN: 9780295986678 0295986670 |
5 | Ders 4. Türk saraylarının Avrupa güzel sanatlar kültürüne entegrasyonu. Türk oryantalizmi. Türk yeni sanatı. 19. Yüzyılda geleneksel sanat okullarının ve müzelerinin gelişimi. Ders 3’ten öğrenci sunumları. | Önceki derslerin gözden geçirilmesi |
6 | Ders 5. Türkiye’de modern kültürün başlangıcı. Türk izlenimciler ve Avrupa hareketleri ile bağlantıları. Slide gösterisi sınavı 1. | New Works New Horizons Istanbul Modern Museum Book of the exhibition 2009 Çağdaş Türk Sanati. Sezer Tansuğ Remzi Kitabevi 2008 ISBN: 978-975-6167-37-3 |
7 | Ders 6. Erken cumhuriyet dönemi ve Osmanlı tarihiyle kültürel ilişkileri. Yeni bir yön çizilmesi. Ders 4 ve 5’ten öğrenci sunumları. | Dönem ödevi önerisi teslimi. |
8 | Ders 7. Modern Türk sanatçılar ve sosyal gerçekçilik. Ders 6’dan öğrenci sunumları. | Önceki derslerin gözden geçirilmesi |
9 | Ders 8. Modern Türk sanatçılar, formalizm, abstraksiyon and postmodernizm. Ders 7’den öğrenci sunumları. | Önceki derslerin gözden geçirilmesi |
10 | Sanatçı konuşmaları. Ders 8’den öğrenci sunumları. | Dönem ödevi taslağı teslimi (1500 kelime - %50 değerinde notlama) |
11 | Ders 9. Türkiye’de çağdaş sanat kurumlarının gelişmesi. Slide gösterisi sınavı 2. | Unleashed: Contemporary Art from Turkey. Edited by Hossein Amirsadeghi 2009 ISBN: 978-0-500-97702-6 |
12 | Ders 10. Türkiye ve kavramsal sanat. Ders 9’dan öğrenci sunumları. | Önceki derslerin gözden geçirilmesi |
13 | Ders 11. Türkiye’de çağdaş sanat ve sosyopolitik meseleler. Kimlik cinsiyeti ce kurumsal eleştiri. Ders 10 ve 11’den öğrenci sunumları. | Önceki derslerin gözden geçirilmesi |
14 | Dönem üzerine tartışma | Dönem ödevi teslimi (1500 kelime). |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Turks 600-1600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008 ISBN: 978-903973-56-1 Unleashed: Contemporary Art from Turkey. Edited by Hossein Amirsadeghi 2009 ISBN: 978-0-500-97702-6 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
10
|
20
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 15 |
80 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 |
20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
|
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
10
|
1
|
|
Proje |
1
|
22
|
|
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar |
2
|
10
|
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
|
Toplam |
120
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest