Dersin Adı |
Hollywood Sineması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 306
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin Hollywood’un üretim/dağıtım/gösterim networklerine dair genel bir bilgi edinmelerini sağlar. Hollywood tarihindeki ana temaları ve stilleri tanıtır ve Hollywood’da yazar/yönetmenlik, yıldız sistemi, türleri ve kullandığı teknolojiler ile ilgili farkındalık yaratır. Hollywood’u sadece bir ticaret alanı olarak değil bir anlamlar sistemi bağlamında inceler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Hollywood’u ekonomik, kültürel ve tarihsel bağlamında inceler. Endüstriyel dinamiklerini (stüdyo sistemi, yıldız sistemi gibi) anlatısal ve estetik aygıtları ile paralellikler kurarak kavrar. Öğrencilerin Hollywood’un üretim süreçleri ile bağlantılı olarak işleyişini analiz ettikleri makaleler yazmaları beklenir |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hollywood Sineması ve Toplumsal Değişim Modern Times (1936) Charlie Chaplin | Howe, Lawrence. "Charlie Chaplin in the age of Mechanical Reproduction: reflexive ambiguity in Modern Times." College Literature 40, no. 1 (2013): 45-65. |
2 | Hollywood Uyarlamaları ve Kültürlerarası Etkileşimler All Quiet on the Western Front (1930) Lewis Milestone | Chambers, John Whiteclay. "‘All Quiet on the Western Front’(1930): the antiwar film and the image of the first world war." Historical Journal of Film, Radio and Television 14, no. 4 (1994): 377-411. |
3 | Sinemada Metinlerarası İlişki Casablanca (1942) Michael Curtiz | Eco, Umberto. "" Casablanca": Cult Movies and Intertextual Collage." SubStance 14, no. 2 (1985): 3-12. |
4 | Sinemada Muğlaklık ve Çoklu Anlamlar Citizen Kane (1941) Orson Welles | Mulvey, Laura. Citizen Kane. Bloomsbury Publishing, 2017, p.17 -37 |
5 | Sinema Üretim Aracı Üzerine Düşünceler Rear Window (1954) Alfred Hitchcock | Howe, Lawrence. "Through the Looking Glass: Reflexivity, Reciprocality, and Defenestration in Hitchcock's" Rear Window"." College Literature (2008): 16-37. |
6 | Hollywood ve Sanat Blow-Up (1966) Michelangelo Antonioni | Harris, Thomas. "Rear Window and Blow-Up: Hitchcock's Straightforwardness vs. Antonioni's Ambiguity." Literature/Film Quarterly 15, no. 1 (1987): 60-63. |
7 | Yeni Hollywood Dönemi Bonnie and Clyde (1967) Arthur Penn | King, G. (2002). New Hollywood Cinema: An Introduction. Bloomsbury Publishing, pp. 1-39. |
8 | Filmde Kadın İmgeleri One Flew Over the Cockoo’s Nest (1975) Milos Forman | Farber, S., Americana, Sweet and Sour, The Hudson Review, Vol. 29, No. 1 (Spring, 1976), pp. 95-102 |
9 | Bilimkurgu Noir Blade Runner (1982) Ridley Scott | Barad, J., Blade Runner and Sartre, The Philosophy of Neo-Noir, 2007 The University Press of Kentucky. |
10 | Bağımsız Sinema Sex, Lies and Videotape (1989) Stephen Soderberg | Perren, Alisa. “Sex, Lies and Marketing: Miramax and the Development of the Quality Indie Blockbuster.” Film Quarterly, Vol. 55, No. 2 (Winter 2001), pp. 30-39. |
11 | Amerikan Erkeğini Yeniden Erkekleştirmek American Beauty (1999) Sam Mendes | Karlyn, Kathleen. "Too Close for Comfort: American Beauty" and the Incest Motif.” Cinema Journal, Vol. 44, No. 1 (Autumn, 2004), pp. 69-93. |
12 | Beyaz Hollywood Turizmi Lost in Translation (2003) Sofia Coppola | Homay King, “Lost in Translation.” Film Quarterly Vol.59, No.1 (Fall 2005), pp. 45-48. “The World is Her Oyster: Negotiating Contemporary White Womanhood in Hollywood’s Tourist Spaces.” Cinema Journal, Vol. 55, No.4, (2016), pp. 3-27. |
13 | Korku Sinemasında Tarih ve Politika Get Out (2017) Jordan Peele | Landsberg, Alison, “Horror Vérité: Politics and History in Jordan Peele’s Get Out.” Continuum, 32:5, (2018) 629-642. |
14 | Gençlik Noir Thoroughbreds, (2017) Cory Finley | Chang, J.,Cory Finley's 'Thoroughbreds' is a Delectably Twisted Mean-Girls Noir, The Los Angeles Times, March 8, 2018. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bordwell, David, and Kristin Thompson. 2008. Film History: An Introduction. New York: McGraw-Hill |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev |
1
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 |
100 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev |
1
|
15
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
|
Final Sınavı |
1
|
29
|
|
Toplam |
117
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest