İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • İŞLETME FAKÜLTESİ

    Sigortacılık ve Risk Yönetimi Programı

    GEET 310 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Toplumsal Cinsiyet ve Medya
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    GEET 310
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Dersin Türü
    İkinci Yabancı Dil
    Dersin Düzeyi
    -
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders toplumsal cinsiyete bir bilgi kategorisi olarak yaklaşarak toplumsal cinsiyetin medya tarafından nasıl “inşa” edildiğini anlamayı amaçlamaktadır. Toplumsal cinsiyeti kimlik inşasının en önemli parçası olarak ele alacağız ve ırk, etnisite, sınıf, din, ulus ve cinsellik gibi kategorilerle kesişim noktalarını da inceleyerek toplumsal cinsiyetin medyadaki temsiliyetinin hayatımızdaki önemini kavrayacağız. Ders, ders anlatımı, gösterim ve tartışmalardan oluşacak ve güncel film, televizyon, reklam ve yeni medya örnekleri ile etkileşime geçeceğiz
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Toplumsal cinsiyet ve biyolojik cinsiyet arasındaki farkı anlayabilirler
    • Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal cinsiyetin neden sosyal olarak inşa edildiğini açıklayabilirler
    • Feminizmin farklı dalgalarını ve odak noktalarını karşılaştırabilirler
    • Medyanın toplumsal cinsiyetin inşası ve performe edilişiyle ilgili değişimlerini ve evrimini farklı medya görüntüleri ve türlerine bakarak değerlendirebilirler
    • Medyada cinsellik, toplumsal cinsiyet, ırk, etnisite, sınıf ve ulus inşalarına dair eleştirel bir yaklaşım edinirler
    • Bugünün medyasında toplumsal cinsiyet inşasına dair, dünyadan farklı kültürler ve medyalara bakarak medya okuryazarlığı kazanırlar
    Ders Tanımı Bu ders günümüz medyasına odaklanarak toplumsal cinsiyetin görüntülerini ve medyadaki temsiliyetini araştırıp sorguluyor. Kültürel incelemeler, medya, film, alımlama ve toplumsal cinsiyet çalışmalarından teoriler kullanarak toplumsal cinsiyetin farklı süreçlerine ve pratiklerine bakarken, özellikle kadınlık, erkeklik ve queer’lik kavramlarının etrafında dolaşıyor. Medya toplumsal cinsiyetin ‘inşası’nda önemli bir rol oynar ve medya tarafından üretilen uygun cinsiyetin ne olduğunun popüler görüşleri aramızdaki iletişimi de şekillendirir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş: Neden medyada toplumsal cinsiyet çalışmalıyız?
    2 Toplumsal Cinsiyet ve Medyaya Giriş • Ders: Toplumsal Cinsiyet Nedir? Medyanın Rolünü Anlamak • Okuma: Judith Butler (1990), Toplumsal Cinsiyet Sorunu (Giriş & Bölüm 1) • Video: Chimamanda Ngozi Adichie - Hepimiz Feminist Olmalıyız (TED Konuşması)
    3 Toplumsal Cinsiyet Temsili Üzerine Küresel Perspektifler 3 Toplumsal Cinsiyet Temsili Üzerine Küresel Perspektifler • Ders: Batı ve Batı Dışı Medyada Toplumsal Cinsiyet • Okuma: Rosalind Gill (2007), Toplumsal Cinsiyet ve Medya, Bölüm 3 • Video: Miss Representation - Resmi Fragman
    4 Feminizm ve Medya • Ders: Medyada Feminizm Dalgaları • Okuma: bell hooks (2000), Feminizm Herkes İçindir (Bölüm 4 & 6) • Video: "The F-Word: Kim Feminist Olmak İster?” (BBC Belgesel Klibi)
    5 Erkeklik ve Medya • Ders: Toksik Erkeklik ve Temsili • Okuma: Raewyn Connell (1995), Erkeklikler, Bölüm 1 • Video İçinde Yaşadığınız Maske - Fragman
    6 Queer kuramı ve Queer medya • Ders: LGBTQ+ Kimliklerinin Görünürlüğü ve Stereotipleştirilmesi • Okuma: Susan Stryker (2008), Transgender Tarihi, Bölüm 2 • Video: Disclosure - Resmi Fragman
    7 Sosyal Medya ve Influencer'lar • Ders: Sosyal Medyada Toplumsal Cinsiyet Performansları • Okuma: Alice E. Marwick (2013), Durum Güncellemesi, Bölüm 5 • Video: Instagram ve Toplumsal Cinsiyet Performansları
    8 Toplumsal Cinsiyet ve Film • Ders: Küresel Sinemada Toplumsal Cinsiyet • Okuma: Laura Mulvey (1975), “Görsel Haz ve Anlatı Sineması” • Video: Harika Kadın: Feminist Bir Perspektif
    9 Ara Sınav
    10 Medya, Toplumsal Cinsiyet ve Irk • Ders: Medya Temsillerinde Kesişimsellik • Okuma: Kimberlé Crenshaw (1989), “Irk ve Cinsiyetin Kesişimini Demarkjinalleştirmek” • Video: Irk ve Toplumsal Cinsiyet Kesişimselliğinin Açıklanması
    11 Toplumsal Cinsiyet ve Haber Medyası • Konferans: Küresel Haberlerde Cinsiyetlendirilmiş Anlatılar • Okuma: Karen Ross (2010), Cinsiyetlendirilmiş Medya: Kadınlar, Erkekler ve Kimlik Politikaları, Bölüm 2 • Video: Haber Medyasında Toplumsal Cinsiyet Önyargısı
    12 Öğrenci Sunumları • Seçilen bir medya eseri (reklam, film, haber) ve toplumsal cinsiyet temsili üzerine sunumlar
    13 Öğrenci Sunumları
    14 Öğrenci Sunumları
    15 Tartışma ve finale hazırlık
    16 Final

     

    Ders Kitabı
    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Derste yararlanılacak olan diğer kaynaklar yukarıda listelenmiştir.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    30
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    2
    28
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    10
    10
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    10
    10
    Final Sınavı
    1
    24
    24
        Toplam
    120

     

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin