Dersin Adı |
Sosyal Bilimin İlkeleri II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEHU 218
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, modern toplumun toplumsal, kültürel ve ekonomik yapısına ve dönüşümlerine referansla modernitenin derinlemesine bir analizini yapmaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, modern toplumların oluşumunda etkin faktör ve bileşenleri inceler. Bu bağlamda, Aydınlanma düşüncesi, modern devletin ortaya çıkışı, modern ekonominin özellikleri, değişen sınıf ve toplumsal cinsiyet ilişkileri, dinin, seküler düşüncenin ve ideolojinin modern toplumdaki yeri dersin konularını oluşturur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi | |
2 | Rönesans ve Reform | Ders Kitabı: 2. bölüm | |
3 | Rönesans ve Reform | Ders Kitabı: 2. bölüm | |
4 | Film Gösterimi | The Name of The Rose | |
5 | Küçük Sınav | - | |
6 | Aydınlanma | Ders Kitabı: 4. bölüm | |
7 | Modern Otoritenin Doğuşu | Ders Kitabı: 6. bölüm | |
8 | 1. ara sınav | ||
9 | Modern Ekonominin Doğuşu | Ders Kitabı: 8. bölüm | |
10 | Toplumsal Yapının Dönüşümü: Sınıf | Ders Kitabı: 12. bölüm | |
11 | Toplumsal Yapının Dönüşümü: Toplumsal Cinsiyet | Ders Kitabı: 12. bölüm | |
12 | Film Gösterimi | - | |
13 | Toplumsal Yapının Dönüşümü: Din | Ders Kitabı: 7. bölüm | |
14 | Toplumsal Yapının Dönüşümü: Küreselleşme | Film Gösterimi ve Tartışma | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | - | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Blackboard/GEHU 218/Materials bölümüne yüklenecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 |
Katılım | |||||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||||
Arazi Çalışması | |||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
|||||||
Portfolyo | |||||||||
Ödev | |||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||||
Proje | |||||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||||
Sözlü Sınav | |||||||||
Ara Sınav |
1
|
40
|
|||||||
Final Sınavı |
1
|
45
|
|||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
21
|
21
|
Final Sınavı |
1
|
33
|
33
|
Toplam |
147
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..