İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • İŞLETME FAKÜLTESİ

    Sigortacılık ve Risk Yönetimi Programı


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim_new/webservice/services/ects/syllabus.php on line 534

    GEHU 301 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Marka İletişiminde Hikayeleştirme
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    GEHU 301
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Servis Dersi
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Olgu / Vaka çalışması
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, markaların iletişiminde klasik ve modern hikaye anlatımının önemini, faydalarını ve güncel uygulamalarını farkındalığı artırmak ve bu yöntemleri yaratıcı çalışmalarda uygulamaktır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Anlatılarda kodlama ve kod açımını tanımlayabilecek,
    2Mit, metafor ve arketiplerin bir anlatı oluşturmak için nasıl kullanıldığını açıklayabilecek
    3Yapay zeka ve dijital platformların hikaye anlatımında nasıl kullanılabileceğini açıklayabilecek,
    4Hikaye anlatım tekniklerini, bir marka iletişimi sorununa çözüm üretme amacıyla uygulayabilecek,
    5Marka iletişiminde kullanılmak üzere sözlü, yazılı ve görsel anlatılar sunabilecek.
    Ders Tanımı Hikaye anlatımı, insanlığın en etkili temellerinden biri olarak kabul edilir. Bu derste, mitler ve arketipler ele alınacak, anlatılar incelenecektir. Bu bilgiler kullanılarak, ders, anlatı üretimi ile marka iletişimi arasında bir köprü kuracaktır. Ders süresince, popüler filmler ve romanlar analiz edilerek marka için bir hikaye oluşturulacaktır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş / Ateşin etrafında toplanın: Hikaye anlatımı ve markalaşmanın kökleri ve ilişkileri Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu, 2010, Branding Through Storytelling “Storytelling – Branding in Practice”, Springer, ISBN 978-3-662-50023-1
    2 Kahramanın Yolculuğu: Mitos ve rüya, Trajedi ve komedi, Kahraman ve Tanrı, Dünya'nın göbeği / Arketipler Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0 Thury, Eva M., 2013, Introduction to mythology: contemporary approaches to classical and world myths, Oxford University Press, ISBN 978-0-19-985923-8
    3 Kahramanın Yolculuğu: Macera çağrısı, Çağrının reddi, Doğaüstü yardım, İlk eşiği geçiş, Balinanın karnı / Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler 1937 Filminin Analizi Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0 https://www.youtube.com/watch?v=0kHOYavm7VY
    4 Kahramanın Yolculuğu: Denemeler yolu, Tanrıça ile buluşma, Baştan çıkarıcı kadın, Baba ile yüzleşme, Yücelme, Nihai kazanç Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0
    5 Kahramanın Yolculuğu: Dönüşün reddi, Sihirli uçuş, Dışarıdan kurtarılma, Dönüş eşiğini geçme, İki dünyanın ustası, Yaşama özgürlüğü Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0
    6 Kahramanın Yolculuğu: Anahtarlar Sunumlar (Ödev) Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0
    7 Marka Hikaye Anlatımının Dört Boyutu: Çevrimiçi Marka Hikayelerini Yönetmek ve Analiz Etmek İçin Çerçeve Zimand-Sheiner, D. (2024). Four Dimensions of Brand Storytelling: Framework for Managing and Analyzing Online Brand Stories. International Journal of Business Communication, 23294884241261362.
    8 Ara Sınav
    9 Mitoslar ve Yapay Zeka / Matrix'in Analizi – Bölüm 1 Filmi Vogler, Christopher,2020, The Writer's journey : mythic structure for writers, Michael Wiese, ISBN 0941188701 https://www.youtube.com/watch?v=vKQi3bBA1y8
    10 Mesaj, karakter, çatışma, kurgu. Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu, 2010, Branding Through Storytelling “Storytelling – Branding in Practice”, Springer, ISBN 978-3-662-50023-1
    11 Kahramanın Yolculuğu metodolojisini kullanarak sınıf içi marka hikayeleri oluşturma çalışması Sınıf içi çalışma
    12 Kahramanın Yolculuğu metodolojisini kullanarak sınıf içi marka hikayeleri oluşturma çalışması Sınıf içi çalışma
    13 Sunumlar (Proje)
    14 Sunumlar (Proje)
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Dersin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı

    Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0

    Önerilen Okumalar/Materyaller
    • Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu, 2010, Branding Through Storytelling “Storytelling – Branding in Practice”, Springer, ISBN 978-3-662-50023-1
    • Thury, Eva M., 2013, Introduction to mythology: contemporary approaches to classical and world myths, Oxford University Press, ISBN 978-0-19-985923-8
    • Vogler, Christopher,2020, The Writer's journey : mythic structure for writers, Michael Wiese, ISBN 0941188701
    • Zimand-Sheiner, D. (2024). Four Dimensions of Brand Storytelling: Framework for Managing and Analyzing Online Brand Stories. International Journal of Business Communication, 23294884241261362.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    15
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    20
    Proje
    1
    35
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    55
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    2
    45
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    3
    5
    15
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    10
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    10
    20
    Proje
    1
    25
    25
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    10
    10
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    128

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim_new/webservice/services/ects/syllabus.php on line 2214
    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin