GEHU 307 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Gündelik Yaşam ve Sosyoloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 307
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı gündelik yaşam çalışmalarındaki belli başlıklar ve tartışmalar üzerinden sosyolojik düşünceye giriş yapmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gündelik yaşam bağlamında sosyolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir
  • Birey ve toplum arasındaki ilişkiyi sorgulayabilecektir.
  • Sınıf, ırk, etnisite ve toplumsal cinsiyet konularına referansla gündelik hayattaki eşitsizlikleri açıklayabileceklerdir.
  • Kişisel deneyimleri açıklamada sosyolojik yaklaşımları değerlendirebilecektir.
  • Gündelik hayatın duygular, ev, yeme-içme, tüketim, alış-veriş ve boş zaman gibi farklı alanlarındaki iktidar ilişkilerini sorgulayabileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanıtımı C. Wright Mills, "The Promise of Sociology" Sociological Imagination
2 Sosyolojik Düşünmek ve Gündelik Hayat Susie Scott, Making Sense of Everyday Life, Chapter 2
3 Gündelik Hayat, Yeni Yaklaşımlar Susie Scott, Making Sense of Everyday Life, Chapter 2; Sigmund Freud, Parapraxes, Ego Defence Mechanisms, Erving Goffman, The Presentation of Self in Everyday Life (ELR)
4 Eşitsizliğin Gündelikliği: Sınıf, Toplumsal Cinsiyet Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter10, pp. 239-282. & chapter 5, pp. 89-113.
5 Eşitsizliğin Gündelikliği: Toplumsal Cinsiyet, Etnisite Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 9, pp. 209-238.
6 Şiddet ve Gündelik Yaşam Film Gösterimi
7 Sınıf İçi Çalışma
8 Duygular, Aşk ve Arkadaşlık Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 3
9 Evler ve Odalar Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 4
10 Yemek Kültürü Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 6
11 Ara Sınav
12 Tüketim ve Alış-veriş Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 8
13 İş, Boş Zaman ve Sıkıntı Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 9
14 Mizah ve Direnme Giselinde Kuipers, Good humor, bad taste: a sociology of the joke
15 Dönemin Değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Making Sense of Everyday Life, Susie Scott, Polity Press, 2009. Everyday Life Reader, ed.by Ben Highmore, Routledge, 2002

Önerilen Okumalar/Materyaller

Dönem içinde ek okumalar verilebilir

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
25
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
15
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
18
Final Sınavı
1
20
    Toplam
165

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest