İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • İŞLETME FAKÜLTESİ

    Sigortacılık ve Risk Yönetimi Programı


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim_new/webservice/services/ects/syllabus.php on line 534

    GEIN 314 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Servis Tasarımı Projesi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    GEIN 314
    Güz/Bahar
    2
    2
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Servis Dersi
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin temel amacı öğrencilerin servis tasarımı ve servis tasarımı yöntemlerine dair bilgi ve farkındalıklarını arttırmak, onları servis tasarımı konularında yapacakları çalışmalara hazırlamaktır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Ögrenci, servis tasarımı yaklaşımı ve yöntemlerini, yeni servis fikirlerine uygulayabileceklerdir. • Öğrenci, verilen servis tasarım problemleriyle ilişkili bilgileri saptayıp tanımlayabilecektir. • Öğrenci, kullanıcı ihtiyaçlarını ve yeni iş fırsatlarını keşfetmelerini sağlayacak çeşitli teknikleri kullanabilecektir. • Öğrenci, yeni servis fikirlerini öngörerek, kavramsallaştırıp görselleştirebilecektir. • Öğrenci, servis tasarımı konusunda yapacakları çalışmalara ilişkin veri toplayabilecek ve analiz edebilecektir.
    Ders Tanımı Bu derste servis tasarımı kavramı ve servis tasarımı yöntemleri ele alınmaktadır. Bu bağlamda, öğrencilerin yapacakları örnek bir proje ile konuya ilişkin edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmeleri amaçlanmaktadır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş (derse genel giriş) Yok
    2 Servis tasarımının genel ilkeleri, tasarımcının değişen rolü Okuma: Daniela Sangiorgi & Sabine Junginger (2015) Emerging Issues in Service Design, The Design Journal, 18:2, 165-170
    3 Servis tasarımı projesine giriş, proje teması üzerine tartışma Okuma: Nicola Morelli (2009). Service as value co-production: Reframing the service design process, Journal of Manufacturing Technology Management, 20(5), 568-590.
    4 Servis tasarımı yöntem ve araçları; Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar)
    5 Servis tasarımı ve sosyal inovasyon; Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar ve saha araştırması)
    6 Servis etkileşimi ve servis deneyimi; Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar ve saha araştırması)
    7 Servis tasarımının sistem ve organizasyonları şekillendirmedeki rolü; Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar ve saha araştırması)
    8 Farklı düzey ve sektörlerde servis tasarımı projeleri; Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje geliştirme (senaryo oluşturma)
    9 Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje geliştirme (storyboard ve paydaş haritası)
    10 Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje geliştirme (servis prototipi/görselleştirmesi)
    11 Proje sunumu 1: Araştırma ve proje çıktıları Yok
    12 Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje geliştirme (servis prototipi/görselleştirmesi - 2. versiyon)
    13 Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje geliştirme (servis prototipi/görselleştirmesi - final)
    14 Proje sunumu 2: Servis tasarımı projesi çıktıları Yok
    15 Teslim Proje dökümanlarının teslimi
    16 Dönemin gözden geçirilmesi Yok

     

    Ders Kitabı
    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Edvardsson, B., & Olsson, J. (1996). Key concepts for new service development. Service Industries Journal, 16(2), 140-164. Gallouj, F., & Weinstein, O. (1997). Innovation in services. Research Policy, 2, 537-556. Junginger, S. (2015). Organizational design legacies and service design. The Design Journal, 18(2), 209-226. Meroni, A., & Sangiorgi, D. (2011). Design for Services, London: Gower. Sangiorgi, D., Prendiville, A., Jung, J., & Yu, E. (2015). Design for Service Innovation and Development. Project report available at: http://imagination.lancs.ac.uk/sites/default/files/outcome_downloads/desid_report_20 Stickdorn, M., & Schneider, J. (2010). This is Service Design Thinking. Basics – Tools – Cases. Amsterdam: BIS Publishers.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    7
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    30
    Proje
    1
    30
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    11
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    4
    64
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    0
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    7
    2
    14
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    4
    8
    Proje
    1
    24
    24
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    110

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim_new/webservice/services/ects/syllabus.php on line 2214
    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin