İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • İŞLETME FAKÜLTESİ

    Sigortacılık ve Risk Yönetimi Programı

    GEIN 315 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Yaratıcı Düşünme
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    GEIN 315
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Servis Dersi
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
    Problem çözme
    Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders her insanın içinde doğuştan var olan yaratıcılığı çeşitli yöntemler kullanarak geliştirmeyi ve güçlü bir araca dönüştürmeyi amaçlamaktadır. Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini teşvik etmek ve geliştirmek, bireylerin ve ekiplerin 'kutunun dışında düşünme' ve pratik gerçek dünya sorunlarına yeni düşünceler uygulama ihtiyacını ele almak için tasarlanmıştır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Gerçek dünyadaki zorluklar ve sorunlar için etkili ve yenilikçi çözümler geliştirebilir,
    • Çeşitli yaratıcı düşünme tekniklerini uygulayarak yeni fikirler üretme ve kalıpların dışında düşünme becerilerini gösterebilir,
    • Yaratıcı ekipleri motive etme, yönetme ve onlarla birlikte çalışma becerilerini geliştirir,
    • Kişisel ve profesyonel yaşamlarında yaratıcılık ve yenilikçiliği teşvik etmek için uygulayabilecekleri bir takım pratik araçlar ve stratejiler kullanır,
    • Yaratıcılığı besleyen bir kültür geliştirmeye yönelik süreçleri açıklayabilir,
    • Yaratıcı sunum becerilerini gösterebilirler.
    Ders Tanımı Bu ders, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeye odaklanır. Yaratıcılığın doğası ve yaratıcı bireylerin özellikleri ile başlar. Öğrenciler, yaratıcılığı engelleyen bariyerleri aşmayı ve karmaşık problemlere yatay düşünme yöntemlerini uygulamayı öğrenirler. Ders, pratik egzersizler, grup tartışmaları ve gerçek dünya projelerini içerir. Dersin sonunda, öğrenciler çeşitli bağlamlarda yaratıcılığı ve yeniliği teşvik eden stratejilerden oluşan bir araç setine sahip olacaklardır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yaratıcı Düşünme Prensipleri Mihaly Csikszentmihalyi - Creativity: The Psychology of Discovery and Invention, Chapter 2: Where is Creativity? ISBN0-06-092820-4
    2 Yaratıcı Engelleri ve Zihniyetleri Aşmak
    3 Yatay Düşünme Edward De Bono - Six Thinking Hats, Chapter 6: The Purpose of Six Hat Thinking, 29-31, ISBN0-14-013784-X
    4 Fikir kuluçkası ve üretimi Bryan W. Mattimore, "Idea Stormers: How to Lead and Inspire Creative Breakthroughs" Chapter 2: Beyond Brainstorming: Understanding Individual and Group Ideation Techniques, 23-49
    5 Varsayımlara Meydan Okuma
    6 Sorunları Sorgulama Dan Roam, "The Back of the Napkin: Solving Problems and Selling Ideas with Pictures" Chapter 14: Why Should We Even Bother? 222-237 , ISBN 978-0-462-09947-7
    7 Kickstarting Fikirler Chris Jarez-Brown - How to have kick-ass ideas Chapter 2: The Process, 51-75, ISBN 978-0-00-722094-6
    8 Fikir Üretme Teknikleri ve Yaklaşımları Goldberg, Levav, Mazursky, Solomon : Cracking the Ad Code, Chapter 1: Unification, 18-41, ISBN 978-0-521-67597-0
    9 Yansıtıcı Düşünme Donald A. Schön, "The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action", Chapter 1:Professional Knowledge and Reflection-in-action, ISBN 1-85742-319-4
    10 Yaratıcı Kişileri Yönetme ve Motive Etme Bryan W. Mattimore, "Idea Stormers: How to Lead and Inspire Creative Breakthroughs" Chapter 1: A Map of the Creative Mind: Embracing Seven Creative Thinking Mind-Sets, 11-23
    11 Yaratıcı Tekniklerin Pratik Uygulaması Goldberg, Levav, Mazursky, Solomon : Cracking the Ad Code, Chapter 2: Activation, 43-62, ISBN 978-0-521-67597-0
    12 Grup Çalışması ve Problem Çözme Oturumları
    13 Yaratıcı Düşünme Üzerine Vaka Çalışmaları "Harvard Business Review on Breakthrough Thinking" Chapter 2: Spark Innovation through Empathic Design, 29-57 Chapter 4: A Film Director’s Approach to Managing Creativity, 87-117 Chapter 7: Interpretive Management: What General Managers Can Learn from Design?, 161-189 ISBN 1-57851-181-X,
    14 Final Proje Sunumu Hazırlığı
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı
    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Michael Michalko, "Thinkertoys: A Handbook of Creative-Thinking Techniques" ISBN 978-1-58008-773-5

    Genrich Altschuller - Creativity as an exact science, 1984

    Jack Rubin - The Creative Act: A Way of Being, 2023

    Edward de Bono, "Lateral Thinking: Creativity Step by Step 

    James L. Adams, "Conceptual Blockbusting: A Guide to Better Ideas”

    Tom Kelley and David Kelley, "Creative Confidence: Unleashing the Creative Potential Within Us All"

    John W. Gardner, "Self-Renewal: The Individual and the Innovative Society"

    Tina Seelig, "inGenius: A Crash Course on Creativity"

    Genrich Altschuller - “Creativity as an exact Science”

    John Cleese - Creativity: A Short and Cheerful Guide Chapter X

    John Hegarty On Creativity: There Are No Rules

    Clegg & Birch - Instant Creativity: Change the Way You Work 

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    2
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    Proje
    1
    50
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    50
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    50
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    2
    15
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    18
    18
    Proje
    1
    30
    30
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    168

     

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin