İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • İŞLETME FAKÜLTESİ

    Sigortacılık ve Risk Yönetimi Programı


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim/webservice/services/ects/syllabus.php on line 551

    GENS 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Doğa Biliminin Temelleri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    GENS 201
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    6

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Servis Dersi
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere doğa bilimlerinde karşılaştıkları problemleri bilimsel düşünme yöntemi ile çözmeyi öğretmeyi hedeflemektedir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Süreçleri gözlemleyebilecekler ve problemleri tanımlayabileceklerdir.
    • Akıl yürütme, nedensellik, rastgelelik ve ilişkiyi tanımlayınız.
    • Bilimsel düşünmeyi yaşamın temel kurallarına uygulayabileceklerdir
    • nsan vücudunun temel yapısal düzenini ve işlevini tanımlayabileceklerdir
    • Bilgiye ulaşabilecek ve doğruluğunu test edebileceklerdir
    • İnsan vücudunun temel yapısal düzenini ve işlevini tanımlayabileceklerdir
    • Temel bilimsel iletişimi yapabileceklerdir
    Ders Tanımı Bu ders, doğa bilimlerinin ve yaşamın temel kuralları ile, karşılaşılan problemlere bilimsel düşünme ile yaklaşılmasını içermektedir

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Dersin Tanıtımı Duyurulan GENS 201 sillabusunun incelenmesi Kendinizi nasıl tanıtacağınıza hazırlanınız. Bir kağit üzerine, (İsim, Lise, Hobi, and ve, de, bu dersten beklentinizi ) bir cümle ile yazınız.
    2 Bilim’e Giriş Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır. The Nature of Scientific Thinking (Harvard Graduate School of Education)- the related chapters of the reference material (pages 4-12). Https://www.youtube.com/watch?v=E_PKQ_M7AtU&t=41s
    3 Problemlerin tanımlanması ve açıklanması Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır. Miniature Guide to Critical Thinking – Concepts and Tools” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder)- the related chapters of the reference material. Öğrenci, günlük yaşamda karşılaştığı problemlerin kısa bir listesini hazırlamalıdır. Examination of provided cases and presentations http://www.studygs.net/problem/problemsolvingv1.htm https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır. Miniature Guide to Critical Thinking – Concepts and Tools” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder)- the related chapters of the reference material. Öğrenci, günlük yaşamda karşılaştığı problemlerin kısa bir listesini hazırlamalıdır. Examination of provided cases and presentations http://www.studygs.net/problem/problemsolvingv1.htm https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw
    4 Bilimsel Metodoloji Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır: “A Miniature Guide to Scientific Thinking” (by Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder) pages 2-14 and Eğiticinin Notları https://www.youtube.com/watch?v=tUP8rFWzVt4
    5 Veri Tabanları Araştırılması ve Bilimsel İletişim 1. Bilgiye ulaşma ve doğruluğunu sınama: Google Scholar -Pubmed 2. Sözlü Sunum Hazırlama 3.Poster sunumu hazırlanması
    6 Bilim Adamı (Öğrenci sözlü sunumları) Önceden seçilmiş konular üzerinde sözlü sunum Hazırlanması
    7 Doğa Bilimlerine Giriş Eğiticinin Notları http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/recipe/ http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/misconceptions/
    8 ARA SINAV 1-7. haftalar içeriği
    9 Yer Bilimlerinin Temelleri Eğitici Notları https://www.youtube.com/watch?v=JGXi_9A__Vc
    10 Yaşamın Temelleri I Hücre & Homeostaz Eğitici Notları Reading basic concepts from Campbell Biology, 10th Edition (Reece, et al.) https://www.youtube.com/watch?v=URUJD5NEXC8
    11 Yaşamın Temelleri II Biomoleküller Yaşam için Enerji Metabolizmaya Giriş Eğitici Notları Basic Medical Biochemistry-A Clinical Approach, 3rd Edition (Liebermann and Marks) (Pages 341-347)
    12 Yaşamın Temelleri III İnsan Vücudunun Temel Yapı ve İşlevi Eğitici Notları
    13 Öğrenci Sözlü Sunumları Poster sunumu nasıl değerlendirilir? Tüm Dersin Geri-Bildirimi 1) Öğrenci, grubu ile birlikte, proje ödevinin bir özetini ”Sözel sunum kuralları” doğrulutusunda sunum olarak hazıarlayacaktır (En fazla iki slayd) 2 ) Saydamlar şunları içermelidir: Projenin konusu- Bilimsel Soru- Hipotez- Amaç-Hedefler 3) Öğrenci, dersler ilgili sorularıı hazırlamalıdır 4) Öğrenci, tüm dersle ilgili geri bildirim hazırlamalıdır (Bir iyi, bir de daha az iyi nokta)
    14 Öğrencilerin Poster Sunumları Gruplar, posterlrini poster hazırlama ilkeleri doğrultusunda hazırlamalı ve Poster serge alanına (A Blok zemin kat) 17.05.2017 günü saat 10:00 dan once asmış olmalıdır. Öğrenciler, 10:00 ile 12:50 arasında posterlerinin başında olmalıdırlar. Bir jüri dolaşarak sorular soracak ve posterleri değerlendirecektir.
    15 FİNAL 1-15. hafta
    16 Dönemin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı

     

    1. “A Miniature Guide to Scientific Thinking” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder) The Nature of Scientific Thinking (Harvard Graduate School of Education) 2. Campbell Biology, 10th Edition (Reece, et al.) 3. Basic Medical Biochemistry-A Clinical Approach, 3rd Edition (Liebermann and Marks) 4. Eğiticinin ders notları ve sunumlar
    Önerilen Okumalar/Materyaller

    https://www.youtube.com/watch?v=E_PKQ_M7AtU&t=41s http://www.studygs.net/problem/problemsolvingv1.htm https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw  https://www.youtube.com/watch?v=tUP8rFWzVt4 http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/recipe/ http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/misconceptions/ https://www.youtube.com/watch?v=JGXi_9A__Vc https://www.youtube.com/watch?v=URUJD5NEXC8

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    3
    15
    Portfolyo
    Ödev
    1
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    5
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    3
    5
    15
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    30
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    15
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    10
    10
    Final Sınavı
    1
    15
    15
        Toplam
    160

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim/webservice/services/ects/syllabus.php on line 2244
    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin