Dersin Adı |
Bilim Felsefesi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GENS 202
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bilim ve felsefenin tarih boyunca ayrılmaz bir bütün olduğunu, bilimin her aşamada felsefe ile ilişkili olduğunu multidisipliner alanlardan örnekler vererek tartışmak | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş: Bilim Felsefesinin Temel Konuları | Ch. 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 | |
2 | Bilimsel Devrim | Ch. 1.5 | |
3 | Empirisizm I | Ch. 2.1, 2.2, 2.3 | |
4 | Empirisizm II | Ch. 2.4, 2.5 | |
5 | Tümevarım Sorunu | Ch. 3.1, 3.2, 3.3 | |
6 | Karl Popper | Ch. 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5 | |
7 | Kuhn ve Bilimsel Devrimler I | Ch. 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 5.5 | |
8 | Kuhn ve Bilimsel Devrimler II | Ch. 5.6, 5.7, 5.8 | |
9 | Teoriler ve Çerçeveleme I | Ch. 6.1, 6.2, 6.3 | |
10 | Teoriler ve Çerçeveleme II | Ch. 6.4, 6.5, 6.6 | |
11 | Bilim Sosyolojisinin Etkileri | Ch. 7.1, 7.2, 7.3, 7.4 | |
12 | Bilim ve Siyaset | Ch. 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6 | |
13 | Doğa Felsefesi | Ch. 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6 | |
14 | Bilimsel Realizm | Ch. 10.1, 10.2, 10.3, 10.4, 10.5, 10.6, 10.7 | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
2
|
60
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
15
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
156
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..