İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • İŞLETME FAKÜLTESİ

    Sigortacılık ve Risk Yönetimi Programı


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim/webservice/services/ects/syllabus.php on line 551

    GENS 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Sağlık ve Yaşam
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    GENS 203
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    6

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Servis Dersi
    Dersin Düzeyi
    -
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin 1- Evrensel sağlığı ilgilendiren fiziksel, çevresel, sosyal ve ruhsal nedenlerden kaynaklanan sağlık problemlerini tanımlayabilmesini, 2- Bireyin yaşam boyu sağlığını sürdürebilmesi konusunda bilgilendirilmesini hedeflemektedir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Bu dersin sonunda dersi basarıyla tamamlayan ögrenciler;
    • a. Globalleşmenin sağlık üzerine olan etkilerini açıklayabilir,
    • b. Tütün, alkol ve madde kötüye kullanımını ve cinsel yolla bulaşan hastalıkları tanımlayabilir, bunların halk sağlığı üzerinde oluşturacağı tehlikeleri sıralayabilir,
    • c. Kirli su, iklim değişikliği, iç ve dış ortam kirliliği, radyasyon ve biyokimyasal tehlikeler gibi çevresel sağlık sorunlarını tanımlayabilir,
    • d. Şeker hastalığı, şişmanlık, hareketsizlik, kalp-damar hastalıkları ve kanser gibi evrensel sağlığı ilgilendiren sorunları tanımlayabilir, bunların halk sağlığı üzerinde oluşturacağı tehlikeleri sıralayabilir,
    • e. Meslek hastalıklarının nedenlerini ve yönetimini açıklayabilir,
    • f. Beslenme, ergonomi ve kadın/erkek sağlığı konularında özellik içeren sağlık gereksinimlerini sıralayabilir,
    • g. Halkın sağlığını ilgilendiren sosyal ve belli başlı zihinsel sağlık problemlerini tanımlayabilir.
    Ders Tanımı 1-Bu dersin içeriğinde, fiziksel, çevresel, sosyal ve zihinsel sağlık konularında akut ve/veya kronik etkileri ile dünya nüfusunun çoğunluğunu ilgilendiren belli başlı sağlık problemleri ele alınmakta ve değerlendirilmektedir. 2-Bu ders içeriği sağlıklı bir yaşam sürebilmek için bilinmesi gereken temel kavramları öğrenciye vermek üzere planlanmıştır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Dersin tanıtımı, Tütün kullanımının zararları ve tütün bağımlılığı tedavi seçenekleri 1. Lam TH, Ho SY. Tobacco. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1217-1233. 2. Donatelle, Rebecca, Health: The Basics (10th edition). San Francisco, CA Pearson Ed. Inc.. 2013. p.246-266.
    2 Alkol ve diğer maddelerin kötüye kullanımı 1. Room R. Alcohol. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1249-1262 2. Donatelle, Rebecca, Health: The Basics (10th edition). San Francisco, CA Pearson Ed. Inc.. 2013. p.231-246.
    3 Sağlıklı cinsel yaşam- Tartışma 1. Donatelle, Rebecca, Health: The Basics (10th edition). San Francisco, CA Pearson Ed. Inc.. 2013. p.135-201.
    4 Cinsel yolla bulaşan hastalıklar / HIV ve Kazanılmış İmmun yetmezlik sendromu (AIDS) Ödev 1. Kamb ML, Garcia PJ. Sexually transmitted infections. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1104-1122. 2. Vermund SH, Solomon S.HIV-acquired immunodeficiency syndrome In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1122-1144.
    5 Mental sağlık ve problemler Stres ve stres ile başa çıkma yolları Kısa Sınav 1. Donatelle, Rebecca, Health: The Basics (10th edition). San Francisco, CA Pearson Ed. Inc.. 2013. p.66-96
    6 Yaşam biçimi tıbbı ve hastalıklardan korunma -Diyabet (şeker hastalığı) -Obezite (şişmanlık) -Fizik aktivitenin önemi 1. James M. Rippe, Lifestyle Medicine (Second Edition), CRC Press, 2013. p.421-455. p.515-583. p.209-223.
    7 Yaşam biçimi tıbbı ve hastalıklardan korunma -Kalp Damar Hastalıkları -Kanserler 1. Reddy KS. Prevention and control of non-communicable diseases. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1476-1484. 2. Wong ND. Epidemiology and prevention in cardiovascular disease. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.909-923.
    8 Meslek Hastalıkları Ara Sınav 1. Koh D, Aw T-C. Occupational health. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.868-900.
    9 Sağlıklı Beslenme Ergonomi 1. Rakel RE, Rakel D: Textbook of family medicine, 8th ed. edn: Elsevier Health Sciences; 2011. 2. Willems, S., De Maesschalck, S., Deveugele, M., Derese, A., & De Maeseneer, J. (2005). Socio-economic status of the patient and doctor–patient communication: does it make a difference?. Patient education and counseling, 56(2), 139-146. 3. Shetty PS. Food and nutrition. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.180-201. 4. Barrero LH, Caban-Martinez AJ. Musculoskeletal disorders. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press;2015. p.1046-1060.
    10 Egzersiz 1. Laura Larsen, Health Reference Series, Fitness and Exercise Sourcebook (4th edition), Omnigraphics Inc. 2010. p.275-383.
    11 Uyku Ödev 1. Donatelle, Rebecca, Health: The Basics (10th edition). San Francisco, CA Pearson Ed. Inc.. 2013. p.96-109.
    12 Su ve hijyen Radyasyonun insan sağlığı üzerine etkileri 1. Kheifets L, Green A, Wakeford R.Radiation and public health.. In: Detels R, Gulliford M, Karim Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.840-857.
    13 İç ve dış ortam hava kirliliği Birey ve toplum sağlığını etkileyen biyolojik ve kimyasal etkenler 1. Gulliver J, de Hoogh K. Environmental exposure assessment:modelling air pollution concentrations. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.857-868. 2. Kelley NS, Osterholm MT. Bioterrorism. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1206-1217
    14 Gezegen Sağlığı ve insan sağlığı üzerine etkileri 1. Chen C-J. Environmental health issues in public health. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press;2015. p.823-840. 2. https://www.planetaryhealthalliance.org/planetary-health
    15 Tartışma ve Genel Tekrar
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı
    1. Donatelle, Rebecca (2013). Health: The Basics (10th edition). San Francisco, CA Pearson Ed. Inc.. ISBN: 9780321774347.
    2. Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC. Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. ISBN:. 978-0198810131
    3. James M. Rippe, Lifestyle Medicine (Second Edition), CRC Press, 2013. ISBN: 9781439845448
    4. Laura Larsen, Health Reference Series, Fitness and Exercise Sourcebook (4th edition), Omnigraphics Inc. 2010. ISBN: 9780780811423
    Önerilen Okumalar/Materyaller
    1. TEMD Diabetes Mellitus ve Komplikasyonlarının Tanı, Tedavi ve İzlem Klılavuzu-2019
    2. Willems, S., De Maesschalck, S., Deveugele, M., Derese, A., & De Maeseneer, J. (2005). Socio-economic status of the patient and doctor–patient communication: does it make a difference?. Patient education and counseling, 56(2), 139-146.
    3.  https://www.planetaryhealthalliance.org/planetary-health

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    15
    5
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    20
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    35
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    19
    65
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    35
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    2
    30
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    14
    28
    Portfolyo
    0
    Ödev
    2
    20
    40
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    18
    18
    Final Sınavı
    1
    30
    30
        Toplam
    194

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim/webservice/services/ects/syllabus.php on line 2244
    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin