Dersin Adı |
Psikolojiye Giriş I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GENS 204
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü |
İkinci Yabancı Dil
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Psikoloji alanlarını genel çizgileriyle öğrencilere tanıtmak | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu derste psikoloji biliminin kuramsal ve uygulamalı alanları genel çizgileri ile öğrencilere tanıtılır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Psikolojiye giriş | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 2-29. | |
3 | Psikoloji ile ilgili araştırmalar | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 30-55. | |
4 | Sinirbilim ve Davranış | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 56-93. | |
5 | Sinirbilim ve Davranış | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 56-93. | |
6 | Duyum ve Algı | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 94-137. | |
7 | Bilinç Durumları | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 138-175. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ara Sınav Değerlendirmesi/ Öğrenme | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. P. 176-209. | |
10 | Bellek | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 210-243. | |
11 | Dil ve Biliş | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 244-277. | |
12 | Zeka | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 278-307. | |
13 | Motivasyon ve Duygu | Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 308-341. | |
14 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
15 | Final | ||
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda bahsedilen kitap bölümleri ve power point sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Feldman, R. S. (2015). Understanding Psychology. McGraw-Hill. (Twelve Ed.) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 |
Katılım | |||||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||||
Arazi Çalışması | |||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||||
Portfolyo | |||||||||
Ödev | |||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||||
Proje | |||||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||||
Sözlü Sınav | |||||||||
Ara Sınav |
2
|
60
|
|||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
24
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
15
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
153
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..