Dersin Adı |
Doğa Bilimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GENS 205
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders öğrencilere bilim tarihini Eski Yunan filozoflarından 17.yy'daki bilim devrimine kadar tanıtmayı amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Doğa bilimlerinin amaçları, yöntemleri, insanlık tarihine ve sosyal hayata olan etkileri, doğa bilimindeki güncel konular bu dersin içeriğinde yer almaktadır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tanıtım | ||
2 | Sokrat öncesi doğa bilimi filozofları | Lindberg, 1992; Dear, 2001. | |
3 | Plato | Lindberg, 1992; Dear, 2001. | |
4 | Aristotle | Lindberg, 1992; Dear, 2001. | |
5 | Ptolemy, Galen, Eski Yunan filozofları genel tekrarı | Lindberg, 1992; Dear, 2001. | |
6 | ARASINAV I | ||
7 | Orta Çağda Bilim, Avrupa ve İslam Dünyasında Bilim | Lindberg, 1992; Dear, 2001. | |
8 | Vesalius, Harvey | Lindberg, 1992; Dear, 2001. | |
9 | Copernicus, Tycho Brahe, Kepler, Galileo | Lindberg, 1992; Dear, 2001. | |
10 | Descartes | Lindberg, 1992; Dear, 2001. | |
11 | ARASINAV II | ||
12 | Newton | Lindberg, 1992; Dear, 2001. | |
13 | Newton | Lindberg, 1992; Dear, 2001. | |
14 | Genel Tekrar | ||
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 |
Katılım | |||
Laboratuvar / Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
|
Portfolyo | |||
Ödev |
2
|
20
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınav |
2
|
30
|
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
1
|
11
|
11
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
20
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
129
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..