İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • İŞLETME FAKÜLTESİ

    Sigortacılık ve Risk Yönetimi Programı


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim/webservice/services/ects/syllabus.php on line 551

    GENS 207 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Bilimsel Düşünme ve Toplum
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    GENS 207
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Servis Dersi
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin bilim ve bilimin toplumla ilişkisi üzerine eleştirel bir bakış açısı geliştirmesine yardımcı olmaktır. Dersin ilk bölümünde modern bilimin doğduğu dönem genişçe tartışılacaktır. İkinci bölümünde ise bilim tarihinin bir dizi yakın tarihli konusuna odaklanılacaktır. Bu ders, popular bilime ilgi gösteren öğrencilere yöneliktir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • bilimi sosyal bir aktivite olarak algılayabilmek
    • bilimin toplum ile etkileşimini tartışabilmek
    • modern bilimin neden 17. yüzyılda Avrupa'da ortaya çıktığı konusunda fikir sahibi olabilmek
    • Bilimsel Devrim sonrasında bilim insanlarının Dünyayı ve Evreni anlayışlarının nasıl değiştiğini ifade edebilmek
    • Pseudoscience(sözdebilim) örneklerini tanıyabilmek
    • Pseudoscience örneklerinin neden bu şekilde değerlendirildiğini kavrayabilmek.
    Ders Tanımı Bu ders, bilim ve onu ortaya çıkaran toplum arasındaki ilişkiyi tartışmak üzere tasarlanmıştır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş: Dersin sunumu ve ilgili sorular; toplum biçimleri ve teknolojileri
    2 Toplum Tipleri ve Toplumların Tekonolojileri Machionis, J. (2017) “Society and Technology”
    3 Sapiens ve Bilişsel Devrim Harari, Y. (2015), Sapiens. A Brief History of Humankind, Part One: The Cognitive Revolution
    4 Silahlar, Mikroplar ve Çelik I: Yali Sorunu Diamond, J. (1997), Guns, Germs and Steel, Prologue: “Yali’s Question”; Part I “From Eden to Cajamarca”
    5 Silahlar, Mikroplar ve Çelik II: Tarım Devrimi Diamond, J. (1997), Guns, Germs and Steel, Part 2: “The Rise and The Spread of Food Production”
    6 Medeniyetlerin Şafağı, Doğa Felsefesinin Doğuşu ve Aristocu Dünya Görüşü Lecture Notes
    7 Ptolemaios ve Yer Merkezli Model Lecture Notes
    8 Nicholaus Copernicus ve Güneş Merkezli Model Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 1, “Renaissance Men” pp. 21-32
    9 Tycho Brahe ve Gözlemleri & Johannes Kepler ve Gezegenlerin Hareketi Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 2, “The Last Mystics”
    10 İlk bilimciler: Gelileo ve diğerleri - I Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 3, “The First Scientists”
    11 İlk bilimciler: Gelileo ve diğerleri - II Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 3, “The First Scientists”
    12 René Descartes, Christiaan Huygens, Robert Boyle ve Bilimin İlk Adımları Gribbin, J. (2002), Science: A History Chapter 4, “Renaissance Men” (Descartes: pp. 118-126; Boyle pp.
    13 Robert Hooke ve Isaac Newton Gribbin, J. (2002) Science: A History Chapter 5, “Newtonian Revolution” (Hooke: pp. 151-164; Newton pp. 172-188)
    14 Dönemin Değerlendirilmesi Lecture Notes
    15 Dönemin Değerlendirilmesi
    16 Final sınavı

     

    Ders Kitabı

    Machionis, J. (2017) “Society and Technology”, in Machionis, J. (2017) Sociology, 16th Edition, pp. 118-123, Pearson: Hoboken

    - Harari, Y. (2015), Sapiens. A Brief History of Humankind, HarperCollins: New York

    - Diamond, J. (1997), Guns, Germs and Steel. The Fates of Human Societies, W. W. Norton: New York

    - Gribbin, J. (2002), Science: A History 1543–2001, Penguin: London

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    40
    Final Sınavı
    1
    60
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    60
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    1
    16
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    15
    15
    Final Sınavı
    1
    20
    20
        Toplam
    99

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ


    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/www/htdocs/yonetim/webservice/services/ects/syllabus.php on line 2244
    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin