Dersin Adı |
Bilimsel Düşünme ve Toplum
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GENS 207
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin bilim ve bilimin toplumla ilişkisi üzerine eleştirel bir bakış açısı geliştirmesine yardımcı olmaktır. Dersin ilk bölümünde modern bilimin doğduğu dönem genişçe tartışılacaktır. İkinci bölümünde ise bilim tarihinin bir dizi yakın tarihli konusuna odaklanılacaktır. Bu ders, popular bilime ilgi gösteren öğrencilere yöneliktir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, bilim ve onu ortaya çıkaran toplum arasındaki ilişkiyi tartışmak üzere tasarlanmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin Sunumu ve Bilim Üzerine Tartışma | |
2 | Tarihöncesi Dünya: İlk Toplumlar ve Bilimin Kökeni | H.S. Williams, A History of Science, Vol.I: Book I: Prehistoric Science, 2013 |
3 | Arkaik Dünya: Uygarlık ve Bilim | R.G. Menon, An Introduction to the History and Philosophy of Science, 2.1-2.4, 2009 |
4 | Demir Çağı: Klasik Yunan Kültürü | R. E. Lerner, Western Civilization: Their History and Culture, 1998, 105-207 |
5 | Mitten Rasyonel Düşünceye: Antik Yunan’da Bilim | R. E. Lerner, Western Civilization: Their History and Culture, 1998, 119-141 |
6 | Ortaçağda Bilim ve Teknik: Dogma-Bilim Çatışması | J.D. Bernal, Science in History, 1954/2012, 208-245 |
7 | Modern Bilimin Doğuşu: Metafizikten Ampirizme | H. Merlin ed., The History of Science, 2014, 44-61 |
8 | Bilimde Devrim ve Aydınlanma | R. E. Lerner, Western Civilization: Their History and Culture, 1998, 643-678 |
9 | Bilimin Klasik Çağı: Mekanik, Kimya ve Biyoloji | H. Merlin ed., The History of Science, 2014, 62-75 |
10 | Bilim ve Sanayileşme | J.D. Bernall, 352-405 |
11 | Bilim ve Toplumda Devrimler: 20. Yüzyıl | J.D. Bernall, 511-593 |
12 | Toplumsal Düşünce ve Bilim: Feodalizmden Marksizme | J.D. Bernall, 693-761 |
13 | 20. Yüzyılda Sosyal Bilimler | J.D. Bernall, 774-856 |
14 | Bilim ve Sözdebilim | B. L. Beyerstein, Distinquishing Science from Pseudoscience, 1995, 1-50 |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | - R. E. Lerner, Western Civilizations: Their History and Their Culture, London, 1998 - H. Merlin ed., The History of Science, New York, 2014 - J.D. Bernal, Science in History, Vol. 1, New York, 1954/2012 - B. L. Beyerstein, Distinquishing Science from Pseudoscience, Canada, 1995 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
120
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..